Zdobycie i utrzymanie konsumenta bywa o wiele prostszym zadaniem, jeśli tylko właściciel sklepu zdecyduje się na przeprowadzenie badań marketingowych

Posted on 11/05/2023 7:51am

Pozyskanie konsumenta łatwe nie jest, lecz o dużo bardziej wymagającym zadaniem staje się przekonanie go o tym, aby nie rezygnował z proponowanych usług lub sprzedawanego produktu. Najbardziej niekorzystną sytuacją bywa zrażenie do siebie kupujących, co zresztą wbrew pozorom nie bywa rzeczą zbytnio skomplikowaną. Wystarczy, że sprzedawca ma gorszy dzień i zwróci się do elegantki w mało taktowny sposób i nieszczęście gotowe.


emarketing
Author: flickr.com
A pracownicy działów marketingu przestrzegają: jeden zrażony klient potrafi nieźle namieszać. W końcu jest w stanie poinformować za pośrednictwem Naszej Klasy wszystkich kompanów o tym, gdzie nie warto robić zakupów.
Mając na uwadze powyższe informacje, wiemy już z jakiej przyczyny wiele butików decyduje się na badanie secretclient satysfakcji klientów.

Dzięki tym badaniom można z jednej strony poddać diagnozie jakość oferowanych produktów, a z drugiej poznać, co o subiektach sądzą kupujący przekraczający próg sklepu z konfekcją męską. Jeżeli badania marketingowe udowodnią, że dane miejsce nie jest odbierane jako profesjonalne, to najwyższa pora na wprowadzenie ulepszeń. Nie warto w tym przypadku zwlekać, gdyż taka opieszałość grozi utratą tych najwierniejszych klientów.

Właściciele sklepów wielkopowierzchniowych rzadko zatrudniają osób, które byłyby w stanie przeprowadzić badania marketingowe - . Takie zadanie zazwyczaj porucza się profesjonalistom, czyli pracownikom zatrudnionym w agencjach marketingowych. To właśnie oni dysponują najlepszymi narzędziami do wykonania określonych powyżej zadań. I co więcej, mogą również wskazać rozwiązania, które trzeba wcielić w życie, żeby podnieść zyski ze sprzedaży.


klient
Author: Matti Mattila
Source: http://www.flickr.com
Badanie satysfakcji klientów może przebiegać na różne sposoby. Jeśli tylko wejdziemy na witryny internetowe firm trudniących się wykonywaniem takich zadań, to przekonamy się, że lista bywa całkiem spora. Chociaż wiele pojęć należy do grupy mało rozpoznawalnych, to raczej nikt nie powinien mieć żadnych kłopotów z ich zrozumieniem. Wszelkie terminologie, od mystery shopping rozpoczynając, a na badaniach panelowych finalizując, są dokładnie opisane, żeby każdy zainteresowany nie musiał szukać dodatkowych wyjaśnień. Wystarczy więc wybrać najwłaściwsze rodzaj badania, a w tej czynności z pewnością pomogą pracownicy agencji marketingowych.

Tags: zyski, sprzedawca, klienci, zadania, agencje marketingowe