Zdobycie i utrzymanie konsumenta bywa o wiele prostszym zadaniem, jeśli tylko właściciel sklepu zdecyduje się na przeprowadzenie badań marketingowych
Posted on 11/05/2023 7:51am
Pozyskanie konsumenta łatwe nie jest, lecz o dużo bardziej wymagającym zadaniem staje się przekonanie go o tym, aby nie rezygnował z proponowanych usług lub sprzedawanego produktu. Najbardziej niekorzystną sytuacją bywa zrażenie do siebie kupujących, co zresztą wbrew pozorom nie bywa rzeczą zbytnio skomplikowaną. Wystarczy, że sprzedawca ma gorszy dzień i zwróci się do elegantki w mało taktowny sposób i nieszczęście gotowe.
Author: flickr.com
Mając na uwadze powyższe informacje, wiemy już z jakiej przyczyny wiele butików decyduje się na badanie secretclient satysfakcji klientów.
Dzięki tym badaniom można z jednej strony poddać diagnozie jakość oferowanych produktów, a z drugiej poznać, co o subiektach sądzą kupujący przekraczający próg sklepu z konfekcją męską. Jeżeli badania marketingowe udowodnią, że dane miejsce nie jest odbierane jako profesjonalne, to najwyższa pora na wprowadzenie ulepszeń. Nie warto w tym przypadku zwlekać, gdyż taka opieszałość grozi utratą tych najwierniejszych klientów.
Właściciele sklepów wielkopowierzchniowych rzadko zatrudniają osób, które byłyby w stanie przeprowadzić badania marketingowe - . Takie zadanie zazwyczaj porucza się profesjonalistom, czyli pracownikom zatrudnionym w agencjach marketingowych. To właśnie oni dysponują najlepszymi narzędziami do wykonania określonych powyżej zadań. I co więcej, mogą również wskazać rozwiązania, które trzeba wcielić w życie, żeby podnieść zyski ze sprzedaży.
Author: Matti Mattila
Source: http://www.flickr.com